Thursday, October 22, 2009

Structure of the midterm exam:
1. Listening comprehension (story)
2. Listening comprehension (directions)
3. Translation from English to Japanese (Study with the translations below.)
4. Translation from Japanese to English (Study with the translations below).
5. Answering questions in Japanese (Study with the translations below
.)
6. Kanji (Study with the translations below.)

Chapter 10: Inviting a Friend.

Chapter 10 C:Recipe:

「~て form」
1) The to to make fried rice is, first, cut the onions, put oil in a frying pan and fry the onions.
チャーハンの作り方
1) 玉ねぎを切ります。
2) フライパンに油を入れます。
3) 玉ねぎを炒めます。

2) I read a book and wrote an essay yesterday.
昨日私は、本を読んで作文を書きました。

クリーム
D: Too Spicy
「Using The bound form+そう+だ」

3) This tea looks bitter
このお茶は苦そうだ。

4) These Japanese sentences look difficult.
これらの日本語文は難しそうだ。

「Using The bound form +そう + な+Noun」

5) This is a sweet looking cake
これは甘そうなケーキです。

6) Mr. Tamayama has an expensive looking car.
玉山さんは高そうな車を持っています

「Using the bound form+そう+に」
7) The man is standing looking cold.
あの男の人は寒そうに立っています。

8) My younger brother is eating ramen, it looks like it is delicious.
私の弟は美味しそうにラーメンを食べています。

「Using the bound form+すぎる」
9) This curry is too spicy.
このカレーは辛すぎます。

10) I drank too much sake last night.
昨夜私は、酒を飲みすぎました

「Using Adjective +く+なる」
11) The gas became expensive.
ガソリンが高くなりました。

「Using~ないでください」
12) Please do not push me.
押さないでください。

「Using てある」
13) The dinner is ready(literally made)
晩ご飯を作ってあります。

14) Tea has been made for you.(literally: Put)
お茶は淹れてあります。

「Using~た後で」
15) After doing homework, I played games.
宿題をした後で私はゲームをします。

16) After boiling vegetable, please stop the fire
野菜を茹でた後で火を止めてください。

17) What are you going to do after the midterm exam is over?
中間試験を終えた後で何をしますか?

「Using verbのと、verbのと、どちらの方が_______」
18) What do you like better, listening to music or singing songs?
音楽を聞くのと歌を歌うのとはどちらの方が好きですか?

19) I like singing songs better than listening to music.
私は音楽を聞くより歌を歌う方が好きです。

20) Which do you like better, speaking Japanese or reading Japanese books.
日本語で話すのと日本語で読むのと、どちらの方がすきですか?

21) I like speaking Japanese better than reading Japanese books.私は日本語で話すより日本語で読む方が好きです。

Chapter 11: Flower viewing with a Friend

A) Asking for Direction.

「Using を for a place of process/movement.」

22) Please go straight on this road.
この道を真っ直ぐ行ってください。

「Using ~に曲がる」
23) Please turn right at the second signal.
2つ目の信号を右に曲がってください。

24) Please turn left at the next crossing
次の交差点で左に曲がってください。

「Using~に出る」
25) You will come up to the train station.
あなたは駅に出るでしょう。

「Using Clause 1(Verb with plain, non past form) + と、Clause 2」

26)When the night comes, outside get dark.
夜になると外は暗くなります。

(A) Meeting with a friend.

「Using ~て form + から」

27) I recalled after coming back home.
家に帰ってから私は思い出しました。

28)We watched a movie after eating dinner.
私たちは晩御飯を食べてから映画を見ました。

「Using Verb(The stem of ます form) +に(for the purpose of) + Verb of motion」
29)I went to the library to borrow books.
私は図書館に本を借りに行きました。

30) Please come hang out next time.
また遊びに来てください。

「Using ~てあげる、~てくれる、~てもらう」
31) I took my younger brother to the mountain this weekend.
今週末私は弟を山に連れて行ってあげました。

32) My older sister made rice for me.
姉は私にご飯を作ってくれました。

33) What did your mother do for you when you were a child?
あなたが子供の時お母さんは何をしてくれましたか?

34) I received a favor of my father buying me a car.
私は父に車を買ってもらいました

Chapter 11(B) Flower viewing at night

「Using Sentence 1 +ても、Sentence 2」
35) Even though it is Sunday, I go to my company.
日曜日でも私は会社に行きます。

36) Even if the bag is cheap, I will not buy it.
鞄が安くても私は買いません。

「Using Verb in て form +もいいです」

37) You may go through this park.
公園を通ってもいいです。

38) We may go to high school by car.
車で高校に行ってもいいです。

「Using Verb in て form +はいけません」

39) You may not stand on the stone.
石の上に立ってはいけません。

40) You may not take photo inside of the shrine.
神社の中で写真を撮ってはいけません

Chapter 11(c) Writing a diary entry.

「Using~時」
41) When I was a child, I climbed trees.
子供の時(頃)、私は木に登りました

42) When Mr. Yamada goes to his company, he always uses a bus.
山田さんは会社に行く時、いつもバスを使います

43) When I went to Japan in autumn, I saw beautiful mountains.
秋に日本に行った時、私は美しい山を見ました。

「Using~(の)前」

44) I wash my hands before a meal.
食事の前に手を洗います。

45) Everyday I take a shower before I go to bed.
私は寝る前に毎日シャワー浴びます

46) What do you usually do before you go to bed?
寝る前に大抵何をしますか?

「Using a Noun+のよう」
47) My younger sister is like a cat.
私の妹は猫のようです。

Lesson 12: A Missing Child.

「Using ~いる to describe a "State of Being」
48) My mother is fat.
私の母は太っています。

49) The store is open.
店は開いています。

50) The library is closed.
図書館は閉まっています。8

51) The TV is on.
テレビが点いています

52) The light is off.
電電気は消えています。

53) I am in trouble.
私は困っています。

「Using ~ているfor progressive action」
54) The snow is falling.
雪が降っています。

55) While I was doing homework, my younger brother was watching TV.
私が宿題をしている間、弟はテレビを見ていました。

「Using ~ている for clothing」
56) My older sister is wearing a yellow shirt.
姉は黄色いシャツを着ています。

57) My younger sister is wearing a blue pants.
妹は青いズボンを履いています。

58) My younger brother is wearing a strange hat.
弟は変な帽子を被っています。

No comments: